O nouă națiune – „BALMANATION”

New York Balmain

Balmanation” este cuvântul de ordine în aceste zile la New York printre îndrăgostiții de fashion!

„Prima mea jachetă a fost una de la H&M, așa că sunt foarte fericit de colaborarea cu acest brand, am creat pentru cei asemenea mie cel de atunci, m-am gândit la ce-mi doream, dar nu aveam posibilitatea să-mi cumpăr. Cred că nu trebuie să uiți niciodată de unde ai plecat” –  a spus foarte frumos  la conferința de presă Olivier Rousteing, marele dar micul (dacă ne gândim la vârstă) designer al renumitei case de modă Balmain.

„Cred că din același motiv am reprodus și sacoul de catifea cu perle din prima mea colecție de acum 5 ani, un sacou care este mult mai mult decât o haină…  Poartă cu el toate emoțiile, fricile și speranțele mele de atunci.“

Un fel de sacoul meu de 1 decembrie, mă gândeam eu în timp ce îl ascultam pe acest sensibil tânăr foarte talentat care vorbește extrem de bine și care nu are nimic din superficialitatea de care l-ai putea bănui urmărindu-i activitatea de pe Instagram …

Și că tot a venit vorba de Instagram, Olivier Rousteing recunoaște că nu mai poate trăi fără acest instrument de comunicare care, consideră, îl ține aproape de lume și îi dă un feedback foarte necesar despre munca sa. Crede că pe Instagram părerile followerilor sunt chiar oneste și mai consideră că ceea ce transmite el prin acest mijloc poate schimba cumva lumea. Nu consideră că Social Media este neapărat o evoluție, dar spune că este cu siguranță o revoluție.

Vorbind despre colaborarea propriu-zisă cu Ann Sofie Johansson, creative advisor la H&M, Olivier Rousteing spune că au căzut la pace chiar și la capitolele unde erau de altă părere: ea dorea rochii lungi, el foarte scurte, el voia tocuri foarte înalte, ea mai puțin, el cât mai mulți nasturi aurii, ea cât mai puțini. „Și am creat și un parfum pentru ca nimeni să nu plece dezamăgit din magazine. Dacă nu cumperi haine, pantofi, accesorii… poate măcar un parfum”, spune Olivier.

„Pentru noua H&M Balmain Nation am gândit o colecție întreagă care să poată fi purtată de femei diferite de pe continente diferite, dar toate parte din aceeași lume. Am vrut să rămân fidel ADN-ului Balmain – bogat în detalii, puternic, dar relaxat în același timp”, completează acesta.

12171458_10203487375264650_86637792_o

Și așa este. Sacourile din catifea definesc perfect silueta, nasturii aurii poartă emblema Balmain, umerii taioarelor sunt importanți. Satinul, mătasea și catifeaua mențin rafinamentul francez, iar culorile rămân de asemenea într-o gamă elegantă.

12171193_10203487261341802_2114815991_o

Elementele grafice sunt, ca în orice creație Balmain, esențiale. Fie că vorbim despre dungi verticale în alb și negru,  sau desene în roșu și negru. Nu lipsesc mărgelele, accesoriile metalice, perlele de-a lungul detaliilor aurii sau fermoarele supradimensionate. Blazerul din catifea neagră purtat de Kendall Jenner la Billboard Awards este cel mai bun exemplu.

Glamourul este dus din cap până în picioare, la propriu, de la colierele mari care îți înfășoară complet gâtul până la sandalele și cizmele înalte extrem de prețioase.

Nici bărbații nu au fost lăsați la o parte. Pentru ei, Olivier a spus că a creat ce i-ar plăcea lui să poarte. Așadar, au parte de sacouri din catifea, dar și de jachete din piele cu fermoar dublu. Propunerile sport–casual sunt de pulovere chic și tricouri cu mânecă lungă, pantaloni din lână, cizme și sneakers.

Întrebat la conferința de presa dacă banii pot cumpara stilul, Olivier a fost foarte clar: “NU!  Cu bani poți cumpara haine, dar stilul  este dat de cum le porti, de cata incredere ai în tine, de atitudine, de cat de sexy te simti . Este despre putere si incredere in tine.”

„Deci dumneavoastră cum v-ați simțit dezbrăcat?”, a venit o întrebare din sală.

„I felt sooooo good naked”, a venit răspunsul designerului francez. „M-am simțit foarte puternic si fara haine, dupa cum ati vazut recent pe coperta unei reviste… si pe Instagramul meu… Hainele sunt bune ca sa afli cine esti, poti creea niste personaje, iar cand pozezi dezbracat arata cata incredere ai in tine… “, a completat amuzat Olivier.

Eu i-am zis că, văzând pe umerase colectia si stiind ca el este mare amator de muzica si dans, m-am gandit imediat la Michael Jackson… Iar el mi-a raspuns: „Da, ai dreptate, am fost mereu indragostit de MJ, de felul in care a stiut sa combine muzica cu moda si dansul. De altfel, eu nu concep moda in afara muzicii si a dansului.  Iar MJ a fost Regele POP,  iar „popular” înseamna pop-culture, adică fashion, muzică, dans, viață.”

„So nice to meet you, Monsieur Olivier… Și ne vedem diseară la dans”, mi-am zis în minte și am fugit către hotel ca să vă scriu aceste rânduri. Și pentru că acum in tara e noapte, am să continui povestea dimineață, după petrecere, și o voi pune online mâine …

12170342_10203487261461805_1394709835_n 12170784_10203487375384653_1097653982_o
12171643_10203487375184648_778767371_o IMG_20151021_021417

Zis si facut. Super organizare la evenimentul de lansare. Într-un décor industrial unde a fost reprodusa o statie de metrou au venit rand pe rand Joan Smalls, Kylie Jenner, Gigi Hadid, Kendal Jenner, Diane Kruger si multi altii insotiti desigur de Olivier Rousteing. Am intrat intr-o incapere pe doua etaje, iar prezentarea a fost un mare spectacol de fashion , muzica si dans care a culminat cu aparitia pe scena a celor de la Backstreet Boys. Gașca de baieti din Orlando a reusit ca intotdeauna sa faca toata sala sa cante si sa danseze „like in the old good times”, iar Olivier Rousteing, cum ne-a promis, a dansat frenetic cu surorile Kardashian și s-a urcat pe scenă…

Și by the way … you were right, Huawei. Dintre toate prietenele mele cu telefoane inteligente eu am rămas singura cu baterie ca să-i filmez și pe băieți. Iată proba:

Odata terminat show-ul de pe scenă, a inceput cel din pop up store unde topmodele si invitati deopotriva  se imbulzeau sa apuce cat mai multe haine din colectie . Zburau rochii si ghete, fete fara inhibitii se probau in afara cabinelor ca sa nu mai stea la cozi interminabile, iar casierii treceau cardurile prin masini ca la supermarket cand e promotie la tigai.

M-am organizat si eu ca sa sa incerc sa le iau prietenelor cate ceva si cand cautam disperata masurile pe etichete, ce observ … „Made in Romania”! Asa da!

11997275_10203487600190273_271161837_n 12170392_10203487600110271_455769878_n 12171530_10203487600470280_1789274221_o 12175841_10203487600350277_978200519_o

12169706_10203487261581808_500253671_o

Dintr-o data am simtit asa o mandrie cand vedeam cum se bat oamenii pe niste lucruri facute la noi.. Si , ca sa se termine seara in acelasi ton, in liftul hotelului  un domn ma intreaba in ce limba vorbesc… „Romana”, ii raspund. „Dar a ce va suna?“ continui eu. „Russian meets Italian?” răspunde omul. Cea mai buna descriere pe care am auzit-o pana acum. I-am spus si lui asta si i-am explicat cum este o limba latina cu influente slave din vecini…

PS: La iesirea de la prezentare  am cazut cu o amica in mijlocul strazii, pe Broadway, cu picioarele pe sus, dar n-am drumul plaselor…  🙂

PPS: Ann Sofie Johansson mi-a zis in timpul interviului sa nu-i spun lui Olivier ca nu s-a imbracat in rochie pentru petrecere…

PPPS: Iar taximetristul de la Uber era Bogdan din Romania…

Bună dimineața! Mă duc să mă culc!

Foto & video: Huawei