Au trecut aproape 2 luni de când am povestit despre campania Chivas The Venture, ceea ce înseamnă că perioada de înscriere în proiect se apropie de final! Au rămas doar 2 zile în care antreprenorii sociali români pot intra în cursa pentru milionul de dolari pus în joc, alături de șansa unei experiențe incredibile de a-și face business-urile cunoscute la nivel internațional.
Acum, pe ultima sută de metri, am un sfat pentru toți cei care aveți un business cu impact social, dar care nu sunteți încâ hotărâți să răspundeți provocării The Venture: n-aveți teamă să faceți un pas în față și să vorbiți întregii lumi despre afacerea voastră! Oricât de mic ar fi impactul business-ului vostru în acest moment, prin The Venture îl puteți transforma într-unul la nivel global. Veți obține finanțarea, conexiunile și ideile de care aveți nevoie pentru dezvoltare, și, poate mai presus de orice, îi veți inspira și pe cei din jurul vostru să gândească dincolo de simplul câștig.
Să vă dau un exemplu: Algramo, start up-ul din Chile care anul trecut a câștigat finala internațională a proiectului The Venture.
Ideea lor a plecat de la o problemă socială locală, identificată în rândul locuitorilor de la periferia orasului Santiago. Alimentele pe care noi le considerăm obișnuite, precum grâul, orezul sau zahărul, sunt pentru ei un bun de lux, dificil de procurat. Acest lucru se întâmplă deoarece în Santiago există foarte putine supermarket-uri, iar micile magazine de la periferie comercializează alimentele de bază cu până la 40% mai scumpe decât prețul practiat pe piețele mari. Cei de la Algramo au venit cu o soluție ingenioasă: mai întâi, Algramo cumpară vrac alimentele de bază de la furnizori, iar apoi le distribuie direct în magazinele mici de la periferie, de unde oamenii le pot achiziționa prin intermediul unor aparate automate care elibereaza o cantitatea mai mică de produs, la un pret foarte bun. Profitul este împărțit în mod egal între Algramo și patronul fiecărui magazin. În prezent, Algramo a ajuns de la idee la un business de succes. Finanțarea primită prin the Venture i-a ajutat să plaseze automatele în peste 300 de magazine în toată țara, iar următorul pas este extinderea dincolo de teritoriul Chile, în regiunile învecinate.
Așadar, profitați de această ințiativă a celor de la Chivas Regal și completați formularul de înscriere pe www.theventure.com/ro, până pe 31 octombrie. Abia aștept, în calitate de membru al juriului, să descopăr ideilor voastre și să mă mândresc cu România în finala globală The Venture. Haideți români, să ne înscriem și să câștigăm concursul. Știu că putem!
Comentarii recente