Care sunt șansele ca, atunci când deschizi ușa camerei de hotel, să ai nevoie mai degrabă de o rochie decât de o sticlă de apă minerală? Destul de multe, ar spune Alina Aliman (www.dreamingof.net) care a încercat să afle cum poți să faci ca pierderea bagajelor sau nevoia acută de o ținută elegantă pentru o cină neprevăzută să fie la fel de ușor rezolvată ca… un mini-bar refill.
Sincer acum: se poate întâmpla oricui ca într-o călătorie să aibă nevoie fix de acea rochie pe care a lăsat-o acasă. Sau de niște pantofi eleganți pentru o întâlnire neplănuită… Și încurcate sunt căile aerului atunci când bagajele tale ajung în cu totul alte destinații decât cele pentru care ai bilet. Nu e momentul să disperăm atât de ușor. Căutând să facă viața clienților cât mai ușoară, hotelierii s-au orientat către servicii care depășesc cu ușurință nivelul unui concierge obișnuit, care să-ți care cumpărăturile făcute la Bendel sau Saks.
Ai ajuns fără bagaje la hotel și ai nevoie de o garderobă pentru o săptămână? Nimic mai simplu de rezolvat, dacă stai la W în Londra, spre exemplu. Cu serviciul Walk Out Wardrobe, clienții sunt încurajați să călătorească cu cât mai puține bagaje sau deloc (și par aici pe aceeași linie cu inventatorii unei aplicații care promite puncte bonus și cadouri pentru utilizatorii liniilor aeriene care călătoresc cu minimum de bagaj). Pentru că hotelul londonez din lanțul W tocmai a lansat noul său serviciu de ”garderobă”. În parteneriat cu serviciul de închirieri de haine Girl Meets Dress, Walk Out Wardrobe oferă oaspeților hotelului posibilitatea de a alege, pentru o taxă, haine potrivite pentru orice ocazie ar avea în față (în magazinul virtual există 4.000 de piese semnate de designeri celebri, de la Alexander McQueen la Victoria Beckham). Ce trebuie să faci pentru a utiliza serviciul? Simplu, să contactezi serviciul de concierge al hotelului, care va sosi în cameră și cu un iPad special pentru a explora ușor întreaga garderobă pusă la dispoziție. (Serviciul e gratuit pentru oaspeții hotelului, costul de închiriere a unei piese pornește de la 29 de lire.)
N-ai vrea să închiriezi, ci mai degrabă să-ți cumperi câte ceva de îmbrăcat atunci când ajungi fără valiză, noaptea, la hotel, iar întâlnirea e a doua zi dimineață la 8? Retailerul Pimkie a deschis un “mini fashion bar” la Banks Boutique Hotel în Antwerp, Belgia. Așadar, la fel de simplu cum ai scoate o doză de suc din minibar, poți alege să extragi accesorii, pantofi și ținute deja construite și alese de către o serie de fashion bloggers din capitala modei belgiene. Dacă haina aleasă din fashion bar îți este prea mare sau prea mică, suni la concierge și acesta îți va aduce mărimea potrivită. Supercool! Iar ideea ar putea fi extinsă în Paris, Milano, Berlin și Barcelona.
Nici americanii nu s-au lăsat mai prejos și au încercat să aducă moda mai aproape de clienții lor. Pe lângă clasicele de acum shopping concierge services (cu persoane desemnate să facă toate cumpărăturile de la magazinele mari în locul tău), o nouă idee a apărut în Chicago. Gigantul Gap s-a parteneriat cu Virgin Hotels (deschise recent de excentricul Richard Branson) pentru a livra produsele direct în camera de hotel. Așadar, în loc de prosoape sau de un club sandwich, în miez de noapte clienții hotelului pot comanda de la room-service ultimele noutăți lansate de Gap în materie de haine și accesorii. Intri pe site, îți alegi produsele dorite și dis-de-dimineață, le ai în cameră, gata să fie purtate.
N-ai vrea totuși să renunți la hainele tale și ți le-ai dori în siguranță, cu tine, în vacanță? Nu le poți expedia prin FedEx peste ocean, așa cum am văzut în ”Confessions of a Shopaholic” (este probabil mai ieftin să îți cumperi o întreagă garderobă). Recent, Dufl (www.dufl.com – serviciu disponibil deocamdată doar în SUA, urmând să fie extins curând în Europa și Asia) a lansat o aplicație care îți permite să ”chemi” acasă acest serviciu: primești câteva valize de la Dufl, cu etichete deja aplicate, îți pui în ele toate lucrurile de care ai nevoie și le expediezi spre locul în care îți vei petrece vacanța. Dacă ai mai multe opriri în vacanță (și deci mai multe avioane de schimbat), lași valizele la recepți, accesezi aplicația, bagajele îți vor fi ridicate, hainele curățate și totul expediat spre noua destinație. Costul este de 99 de dolari, plus 10 dolari serviciul de curățătorie, urgențele de tipul expedierii peste noapte fiind taxate suplimentar. Nimic mai simplu, nu-i așa?
Foto: www.outnow.ch
Comentarii recente