3,2,1 Finala…

Tudor-Cobalas_SafeDrive2

Vă amintiţi de concursul internaţional pentru antreprenoriat social, Chivas The Venture, din al cărui juriu am făcut parte? Cel în care se cauta un start-up cu impact social care să intre în competiţia internaţională, ce punea la dispoziţie un milion de dolari pentru câştigători? Atunci vă amintiţi, probabil, şi că România a ales să fie reprezentă de Tudor Cobâlaș, cu al său SAFE DRIVE, o aplicaţie mobilă care diminuează numărul accidentelor rutiere cauzate de utilizarea telefonului la volan, încurajând şoferii să renunţe la folosirea acestuia în timpul condusului şi recompensându-i cu puncte. Punctele se transformă în vouchere, care pot fi folosite pentru a achiziţionarea de produse sau servicii comercializate de partenerii SafeDrive, direct în aplicaţie.

Ei bine, iată unde suntem! După ce a trecut de faza „pe ţară”, Tudor Cobâlaș, co-fondator SafeDrive şi câştigătorul Chivas The Venture în România, a participat între 14 şi 20 martie la Acceleratorul de Business The Venture de la Londra, în cadrul finalei globale a competiţiei pentru antreprenoriat cu impact social. „Sunt foarte încântat de experienţa pe care am trăit-o în cadrul Acceleratorului The Venture. Am cunoscut antreprenori din toată lumea, cu idei ambiţioase, şi am învăţat foarte multe în această săptămână. Mă simt pregătit pentru finală şi abia aştept să ţin pitch-ul în faţă juriului, la New York!”, a declarat Tudor la finalul Acceleratorului.

Ce a însemnat de fapt acest Accelerator?

Timp de 5 zile, Tudor a făcut cunoştinţă cu ceilalţi antreprenori din competiţie, a lucrat împreună cu ei în echipe şi a dobândit noi cunoştinţe de antreprenoriat social. Acceleratorul a avut rolul de a-i pregăti pe cei 27 de antreprenori pentru pitch-ul pe care fiecare dintre ei îl va susţine în faţa juriului la finala competiţiei de la New York, în această săptămână. Programul şi tematică workshop-urilor din cadrul Acceleratorului au fost dezvoltate de Centrul Skoll pentru Antreprenoriat Social de la Universitatea Oxford.

Acum, experienţa continuă pentru Tudor şi ceilalţi 26 de antreprenori cu Finală de la New York, din 14 iulie, unde fiecare dintre ei va avea doar 5 minute pentru a-şi susţine pitch-ul în faţă juriului competiţiei. Pe 12 şi 13 iulie, va avea loc semi-finala, în cadrul căreia toţi cei 27 de participanţi vor susţine pitch-ul în faţă membrilor juriului. La finalul acesteia, juriul va alege cele mai bune 5 afaceri, care să treacă mai departe pentru etapa de Pitch Final, de pe 14 iulie, în cursa pentru fondul de 750.000 de dolari rămas disponibil în competiţie dintr-un million.

Din juriu fac parte Alexandre Ricard CEO Pernod Ricard, Eva Longoria actriţa dar şi Sonal Shah, Executive Director of the Beeck center for Social Impact + Innovation at GeorgeTown University şi Joe Huff, co-founder LSTN HEadphones.Andreea Esca_The Venture

Andreea Esca

Deoarece şi oamenii obişnuiţi au fost implicaţi online în această experienţă votul publicului a plasat până acum pe primele 3 locuri un start-up din Columbia, Israel şi Guatemala, făcându-i pe aceştia să câştige deja 53.000, 32.000 şi respectiv 26.500 de dolari.

Conceptos Plásticos, reprezentantul Columbiei, transformă deşeurile din plastic şi cauciuc într-un material alternativ, care poate fi folosit în construcţia de locuinţe, adăposturi şi şcoli. Rezistente la foc şi cutremur, blocurile de construcţie sunt asemănătoare cu piesele de Lego şi oferă o soluţie de material de construcţie ieftin şi uşor de asamblat, comunităţile şi familiile putând să-şi construiască singuri casele după o scurtă sesiune de training. În loc să ajungă la groapa de gunoi, deşeurile din plastic sunt reciclate, contribuind astfel la reducerea emisiilor de CO2 şi a consumului de apă şi energie.

Pe locul doi se află EyeControl, un start-up din Israel care ajută pacienţii care suferă de ALS sau alte afecţiuni asemănătoare să comunice cu cei din jur prin intermediul unor dispozitive mobile, cu touch screen, accesibile şi uşor de utilizat.

Iar locul trei i-a revenit unui start-up din Guatemala, Wakami. Wakami creează şi comercializează accesorii de modă lucrate manual. Business-ul asigura locuri de muncă pentru femeile din mediul rural, asigurându-le în acelaşi timp acestora accesul la resurse educaţionale, pentru a se putea dezvoltă şi susţine financiar.

Nu ne rămâne acum decât să îi ţinem pumnii lui Tudor să fie ales printre cei 5 finalişti care vor beneficia de sume importante pentru demararea şi implementarea ideilor lor. Revin cu rezultatul din America, de ziua Franţei.